fbpx

5 didžiausios vadovo komunikacijos klaidos

Įdomu, o kokį didžiausią komunikacijos fiasko esate patyrę?

Viena personalo vadovė, dirbanti didelėje Lietuvos įmonėje, kažkada privačiai pasakojo apie savo gėdą, kurią teko patirti dėl prastos komunikacijos. Buvo pirmoji jos, kaip personalo vadovės darbo diena, ir jai buvo pranešta (aišku, kaip blogiausioje komedijoje apie žmonių vadybą) trumpai ir drūtai: „Pasikalbėk su Ieva ir atleisk“.

Kas buvo toliau? Ji uoliai ėmėsi pirmosios užduoties, pasikvietė Ievą, ir po dviejų minučių pokalbio darbuotoja susikrovė savo mantą ir užvėrė įmonės duris. Po poros valandų bosas pakvietė personalo vadovę į savo kabinetą pasitarti, kaip pavyko pokalbis.

„Ar iš tikrųjų Ieva pasirodė neverta likti mūsų įmonėje?“ – paklausė personalistės.

Atsakyti turbūt geriausia jos lūpomis: „Aš tik užmečiau akį pro stiklines duris į merginą, kurią bosas bakstelėjo pirštu, ir mano širdis kone iššoko per gerklę. Pasirodo, aš atleidau ne tą Ievą…“

Norėdami nepatekti į tokias situacijas, perskaitykite žemiau pateikiamas 5 didžiausias komunikacijos klaidas, kurias daro vadovai:

  1. Galvoja tik apie informaciją, kurią turi perduoti. Vietoj to, kad galvotų, ką ji reiškia žmonėms, su kuriais jis bendrauja ir dirba. Patarimas – aiškinkite, kuo ši informacija svarbi Jums, žmonėms, verslui, organizacijai. Nuolat tikslinkite, ką reikia daryti kitaip, kad organizacija taptų sėkmingesnė.
  2. Paskleidžia žinią vieną kartą ir mano, kad visi ją gavo ir visi vienodai suprato. Užuot kartoję, kartoję ir kartoję. Rengdamiesi pokyčiams vadovai dažnai praleidžia ne vieną savaitę ar mėnesį, atidžiai pasveria visus pliusus ir minusus, o darbuotojai tarsi turėtų tai suvokti iš pirmo karto. Ir iškart teisingai! Net ir tuo atveju, jei žinia išgirsta, dažnai reikia ją sustiprinti. O jeigu neišgirsta?
  3. Supyksta išgirdę klausimą, į kurį jau atsakinėjo daugybę kartų. Vietoj to, kad kantriai ir nuodugniai aiškintų tai, kas neaišku. Tikras lyderis moka panaikinti abejones, įkvėpti ir padrąsinti savo pasekėjus, o ne tik demonstruoti „Ochhhh… aš tai jau sakiau“ miną ar grubiai rėžti: „Kreipkitės į personalą!”.
  4. Kalba visą laiką. Užuot daugiau klausę. Tuo viskas pasakyta. Leisti žmonėms kalbėti – tai yra sudaryti galimybę jiems patiems suprasti, kokiu keliu jie nori eiti. Įžnybkite sau į ranką ir pabandykite išgirsti, jei žmogus bando pasakyti tai, kas jam atrodo svarbu. Padeda.
  5. Pereina į gynybinę poziciją išgirdę sudėtingą klausimą. Vietoj to, kad (įkvėptų ir susikauptų) argumentuotai ir ramiai atsakytų. Net jei ir nežinote visų detalių, verčiau pasakyti „Šiuo metu nežinau“, tačiau pažadėti patikslinti informaciją artimiausiu metu. Tik, žinoma, reikia savo pažadus pildyti.

Straipsnio autorius: Person Premier ekspertas Tomas Staniulis